Właśnie planujesz otwarcie nowego biznesu. Rozpisujesz wydatki i zastanawiasz się – czy inwestowanie w profesjonalne logo na samym początku Twojej drogi jest warte zachodu? Takie logo nie jest tanie, a znalezienie dobrego grafika i zlecenie logo zajmuje trochę czasu. Decydujesz, że nie jest to obecnie Twoim priorytetem. I popełniasz błąd.
W dzisiejszym wpisie postaram się wyjaśnić Ci dlaczego warto zainwestować i zapłacić profesjonaliście za wykonanie logo już na samym początku. Mam nadzieję, że przekonam Cię, że jest to dobra inwestycja w przyszłość i powodzenie Twojego biznesu.
Logo jest wizualną reprezentacją Ciebie i Twojego biznesu. Jest nieodłączną częścią identyfikacji wizualnej marki. To ta „część”, z którą kojarzą Cię osoby trafiający na Twoją stronę.
Pomyśl o logach, które stały się prawdziwymi ikonami naszych czasów – złote łuki McDonalda, jabłko od Apple czy napis Coca-Cola. Widząc same złote łuki już wiesz, że zbliżasz się do McDonalda. Te loga natychmiastowo kojarzą się z daną marką. Fajnie by było, gdyby odnosiło się to do Twojego biznesu, prawda? Czyli wiesz już, że przemyślane logo pomaga w tworzeniu rozpoznawalności marki.
Ja sama (i pewnie wiele innych osób) mam tak, że ogromnie przykładam wagę do tego jak prezentuje się sklep internetowy, który odwiedzam. Nie kupiłabym nic na stronie, której logo zostało ewidentnie zrobione w Paincie, a strona rozłazi się we wszystkie strony i utrudnia przeglądanie. Nie dlatego, że mam jakiegoś fizia, po prostu taka strona nie wzbudziłaby mojego zaufania. S koro właścicielom nie zależy na tym, by prezentowali się dobrze w Internecie, to dlaczego mam wierzyć, że oferują profesjonalne usługi?
Obecnie rynek jest przeładowany dużymi i małymi biznesami. Ciężko zapewnić sobie dobrą pozycję i się wyróżnić, jeśli nie mamy logo, które dobrze się prezentuje. Pełno jest sklepów sprzedających podobne produkty, więc zwyczajnie potrzebujesz czegoś, co pomoże wyróżnić Ci się z tłumu. Profesjonalne logo sprawi, że potencjalni klienci zapamiętają Cię i w razie potrzeby łatwiej będzie im trafić z powrotem do Twojego sklepu.
Poniżej przedstawiam Ci 5 podstawowych rzeczy, którymi cechuje się dobrze wykonane logo.
1. Zapada w pamięć
Logo, które jest przemyślane łatwiej zapamiętać. Jeśli Twoje logo będzie charakterystyczne, mózg Twojego odbiorcy automatycznie połączy je z Twoją marką, a to spowoduje, że łatwiej przypomni sobie o produkcie, który u Ciebie zobaczył. I w drugą stronę – jeśli nie będzie w stanie przypomnieć sobie Twojej nazwy i loga, to prawdopodobieństwo, że do Ciebie wróci jest niewielkie. Łatwiej będzie mu wpisać w Google nazwę produktu i znaleźć coś innego. Dzięki logo, które zapada w pamięć klientowi będzie dużo łatwiej rozróżnić Cię w tłumie innych biznesów o podobnej tematyce.
2. Prostota
Logo, które jest przemyślane łatwiej zapamiętać. Jeśli Twoje logo będzie charakterystyczne, mózg Twojego odbiorcy automatycznie połączy je z Twoją marką, a to spowoduje, że łatwiej przypomni sobie o produkcie, który u Ciebie zobaczył. I w drugą stronę – jeśli nie będzie w stanie przypomnieć sobie Twojej nazwy i loga, to prawdopodobieństwo, że do Ciebie wróci jest niewielkie. Łatwiej będzie mu wpisać w Google nazwę produktu i znaleźć coś innego. Dzięki logo, które zapada w pamięć klientowi będzie dużo łatwiej rozróżnić Cię w tłumie innych biznesów o podobnej tematyce.
3. Podkreśla profesjonalizm firmy i wzbudza zaufanie
Tak jak pisałam Ci na początku – widząc logo wykonane byle jak potencjalny klient może pomyśleć, że nie prowadzisz profesjonalnej firmy i w efekcie nie wzbudzisz jego zaufania. Dobre logo powinno już na początku prezentować Twój biznes jako godny zaufania, nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę. Zanim klient zacznie przeglądać asortyment Twojego sklepu ma już wyrobione pierwsze dobre wrażenie o Twojej marce.
4. Jest uniwersalne
Zlecając logo profesjonaliście powinnaś otrzymać logo, którego jesteś w stanie używać na różnych platformach, oraz plik w takim formacie, który pozwoli na skalowanie go bez utraty jakości. W przypadku logotypu postaraj się, by grafik dostarczył Ci również logo w formie, w której możesz użyć go na przykład na Instagramie czy Facebooku, gdzie obszar zdjęcia profilowego jest niewielki. Uniwersalne logo prezentuje się dobrze nie tylko w kolorze, ale także w szarościach, i czerni i bieli.
5. Jest odpowiednie dla typu biznesu, który prowadzisz
Logo powinno odzwierciedlać Twój biznes i nawiązywać do rodzaju branży, w której pracujesz. Jako prawniczka nie chciałabyś chyba logo zaprojektowanego przy pomocy fontu Comic Sans, prawda? Wyglądałoby to śmiesznie i z pewnością nie budziłoby zaufania. Kolory też mają ogromne znaczenie. Innej palety użyje się dla salonu sukien ślubnych, a innej dla firmy sprzedającej części do samochodów.
Już na samym początku swojej biznesowej drogi warto zainwestować i zapłacić za wykonanie logo osobie, która się na tym zna. Logo jest nieodłączną częścią identyfikacji wizualnej i przyciąga grupę klientów, którzy zapłacą za Twoje produkty. Inwestycja w dobrze wykonane logo wyróżni Cię z tłumu konkurencji, pozwoli na zapewnienie sobie dobrej prezentacji w Internecie i utrzymanie spójności na wszystkich platformach, z których skorzystasz.